Het leven ''down under''!! - Reisverslag uit Manly, Australië van Tom Meurs - WaarBenJij.nu Het leven ''down under''!! - Reisverslag uit Manly, Australië van Tom Meurs - WaarBenJij.nu

Het leven ''down under''!!

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 April 2013 | Australië, Manly

Lieve mensen,

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden dat ik een verhaal heb gepost, dus vond dat het wel weer eens tijd was om jullie mee te laten genieten van het leven down under.
Al moet ik zeggen dat het hier lang niet zo spannend en avontuurlijk is als in Azie.

Eind december zijn Suus en ik naar Australie vertrokken, en zoals ik in mijn vorige verhaal al kort had verteld, heb ik hier wat familie wonen en waren zij zo gastvrij om ons bij hun in huis te laten wonen.

Eenmaal aangekomen en geinstalleerd, maar direct op zoek gegaan naar een baantje om weer wat in het "normale leventje'' te komen en wat geld te verdienen. Gelukkig vond ik al snel een baan in de bouw en kon ik daar fulltime aan de slag. Mijn salaris was daar ongeveer het dubbele als in Nederland, dus liet ik maar al te graag zien wat ik in huis had. Dit resulteerde er helaas wel in dat ik tijdens een werkdag van 8.5uur soms wel 2kg verloor, puur door het zweten. Aangezien ik zes maanden niet meer had gewerkt, mijn lichamelijk conditie niet meer optimaal was en ik ook nog maar 64kg woog, bleek dit toch allemaal best zwaar te vallen. Elke avond was ik zo moe dat ik rond negen uur gebroken in mijn bed lag. Met als gevolg dat ik veel te weinig tijd en energie had om nog veel leuke dingen te doen met Suus. Zij had een baantje in de horeca maar kon daar niet heel veel werken, en de dagen dat ze kon werken vielen in het weekend wanneer ik dus vrij was. Hierdoor waren de dagen voor haar helaas soms erg lang en saai.

Gelukkig vond ik na een maandje een andere baan waarbij ik de zorg voor een verlamde man op me moest nemen en hem elke ochtend gereed moet maken om naar zijn werk te gaan. Ik zal maar niet te gedetailleerd op mijn werkzaamheden ingaan en de smerige details achterwege houden, maar ik kan zeggen dat ik hem van binnen en buiten ken! :D Het is een hele vriendelijke en relaxte man van ongeveer 50+, zijn leeftijd wil hij tegen niemand zeggen, dus ik schat hem maar express wat ouder! ;) Het is een man die zelf ook van reizen houdt en ondanks zijn handicap nog volop van het leven geniet. Hij heeft een goede baan als accountant, reist nog de hele wereld over, gaat op wintersport, heeft zelfs gedoken en heeft vele vrienden en kennissen waar hij altijd bij terecht kan. Voor deze man ''Philip'' heb ik echt respect.. Zou namelijk zelf niet weten of ik het leven nog zo zou zien zitten, als ik altijd maar gebonden was aan de rolstoel en andere materialen/mensen die altijd voor je moeten zorgen, echt respect!

Natuurlijk had ik tussen al het werken door ook nog wel tijd om te relaxten. Zo zijn we een weekend naar ''the farm'' gegaan om daar op de vele hectares grond die de familie heeft wat rond te crossen op atv-bikes, door ongerepte en heuvelachtige natuur te trekken om koala's, kangoeroes, herten en vele andere diersoorten te spotten. We zijn zelf nog een dag op koeienjacht geweest, om de koeien van Nadeen terug op zijn terrein te drijven, maar helaas zonder al teveel succes. Wat ik eigenlijk niet wilde vertellen.. is dat de rijkwaliteiten van Suus op de quad vele malen beter waren dan de mijne. En ik de eerste keer bijna in een hek belandde.. maar doe het toch maar want anders ben ik bang dat ik het thuis nog heel vaak te horen ga krijgen van mijn leuke en lieve vriendinnetje! :D

Verder hebben we geregeld kunnen chillen op de stranden om ons heen. We wonen zelf op zo'n 150m van het strand, dus een frisse duik is zo genomen. De zee is erg wild en de golven zijn daardoor hoog, dus de mensen die van watersport houden kunnen zich hier dan ook makkelijk uren vermaken. De laatste weken breng ik bijna dagelijks wel een aantal uur door op het water om mijn surfkwaliteiten te verbeteren. Wat verder ook heel relaxt is, is dat je bijna overal aan de Australische stranden openbare barbecues kunt vinden waar je ten alle tijden gebruik van kunt maken. Hier vindt je vele andere backpackers en de sfeer die hier hangt is dan ook vaak erg goed, zeker onder het genot van een koud drankje! :D

Het nachtleven is ook zeker niet slecht. Zo ben ik diverse keren met Suus, ons zwitserse huisgenotje Nubia en haar vrienden, en met Marlies (mijn 30+ maatje/ex-collega) het nachtleven gaan verkennen in Sydney om een dansje te wagen in een van de vele clubs. Het is hier wel allemaal een stuk prijziger, zo betaal je al snel tussen de $20,- en $40,- entree en kost een biertje $6,- maar dat kon de pret gelukkig niet drukken.

Ik moet zeggen dat ik geluk heb dat ik hier veel leuke en lieve mensen om me heen heb, die goed voor me zorgen en het me maar al te graag naar mijn zin willen maken. Ik kan bijvoorbeeld dagelijks gebruik maken van Phil zijn auto, het surfboard van zijn fulltime verzorger, de crossfiets van Matty (familie) waar ik elke dag mee naar mijn werk kan gaan en mooie tochten langs de de stranden kan maken, en natuurlijk eerst Wilma en Nadeen en nu tante Suus die me onderdak bieden en verder volop verwennen met allerlei lekkernijen. Ik moet nu zelfs oppassen dat ik me niet teveel laat verwennen anders krijg ik straks weer een te dikke kop! :p

Wat me verder is opgevallen is dat ik een best wel hippe en actieve groot-tante heb van 83jaar. Ze houdt van gezelligheid en drinkt graag een Corona'tje met me in het zonnetje, we kijken samen naar de serie ''the Big Bang Theorie'', waar ze soms dubbel ligt van het lachen, naar Rugby-matches waar ze opvallend veel verstand van heeft en ze vindt het leuk om ergens een hapje te gaan eten en/of drinken. Dus wie weet krijg ik haar dit weekend nog wel mee naar een nachtclub! Zij laat mij op haar beurt weer ervaren hoe (leuk) afwassen kan zijn, want een vaatwasser heeft ze helaas niet.. en heeft ervoor gezorgd dat ik de muziek van Andre Rieu voortaan wel kan waarderen. :D

Maar ondanks alle leuke en lieve mensen en het werk waar ik elke dag met plezier naar toe ga, voel ik me geregeld toch wel wat eenzaam en verveeld. Misschien ben ik wel wat te verwend in Azie en ben ik gewend geraakt aan een leven zonder verveling, verplichtingen, structuur, zorgen en stress en mis ik iemand naast me waarmee ik (bijna) alles kan delen.. op mijn werkzaamheden hij Phil na dan, he schatje?? Het is daarom ook tijd om mijn reis weer te gaan vervolgen en nog voor een keer terug te keren naar het backpackers-leventje in Azie, althans voor dit jaar..
Volgende week vlieg ik naar Indonesie om Suus op te zoeken. Zij geeft daar inmiddels al ruim 1,5 maand les in het speciaal onderwijs, op het eiland Ambon. Het is een eiland wat verreweg bekend is bij toeristen en op het eiland zijn er nog geen tien westerlingen te vinden, maar des te interessanter om een bezoekje te brengen en te kijken hoe de mensen daar leven en hoe juf Suus het er natuurlijk vanaf brengt.

Vervolgens zal ik zelf nog wat rond gaan trekken in Indonesie om daarna mijn reis in Thailand af te gaan sluiten. Het lekkere eten, de vriendelijke bevolking, de relaxte massages voor $5,- per uur, het mooie weer en de witte stranden waar zowel gechilld als volop gefeest kan worden, gaan er hopelijk voor zorgen dat ik helemaal ontspannen mijn leven thuis weer op kan pakken.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn inspiratie voor een nieuw verhaal soms ver te zoeken was en ik niet overal heel diep op in wilde gaan.. maar mocht je meer willen weten, dan verwijs ik je door naar Suus haar site; www.suusopreis.nl. Daar vindt je tevens ook vele foto's. Ik kan deze helaas niet posten omdat zij onze camera met geheugenkaartjes heeft.

Wil jullie allen nogmaals onwijs bedanken dat jullie de moeite hebben genomen om mijn verhalen te lezen en natuurlijk ook voor alle leuke reacties die jullie hebben geplaatst op mijn site, wat me altijd erg goed deed. Ook wil ik zuster Laura en Kitty nog even speciaal bedanken, omdat jullie aan me dachten toen er weer vacatureruimte op de Beek kwam. Hopelijk worden we snel weer collega's.

Nou mensen, dit was het wel zo'n beetje.. Het was waarschijnlijk ook mijn laatste reisverslag. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om mijn verhalen te lezen en dat jullie wat impressies hebben gekregen van alle bezochte landen. Mochten jullie zelf nog ooit naar Zuidoost Azie of Australie gaan en nog wat advies/tips/aanbevelingen willen, dan help ik jullie hier maar al te graag mee en weten jullie me hopelijk te vinden. Waarschijnlijk zien we elkaar ergens in juni wel weer en zal mijn uiterste best doen om heel wat zon-uren voor jullie mee te nemen.

Groetjes en een hele dikke knuffel uit Australië

  • 10 April 2013 - 04:02

    Nachtzuster Hanneke:

    Hee Tom!!! Ik denk, dit is je laatste verslag om je terug naar huis komt....maar je gaat terug naar Azie!!! Gaaf hoor!!! Ik vertrek vrijdag naar Thailand om Marlies op te zoeken, maar dan zien we elkaar net niet, jammer! Zou leuk zijn als je onze collega weer wordt, dan zullen we weer eens een stapavondje plannen, ik zie wel dat je dat nog niet verleerd bent!

    Geniet ze nog bij je schatje!

    Groetjess Hanneke

  • 10 April 2013 - 05:24

    Marlies:

    Ha die tommeke,

    Ik ben gister naar een lange dag aangekomen in Bangkok.
    Heb het erg leuk gehad met je in Sydney, wel jammer dat je een 30+er maar moeilijk bij kunt houden ;-).
    Ik snap zeker dat je Suus mist, dus geef haar maar een dikke knuffel van mij en geniet nog van je laatste maandjes. Ik ga hier Thailand onveilig maken met onze Hanneke en hoop als hè terug bent weer aan kan sluiten in onze team van de beek

  • 10 April 2013 - 08:30

    Kitty:

    Wat een mooi verhaal weer Tommie! Het lijkt me ook wel heftig hoor zo n lange tijd ver van huis... Natuurlijk zie je veel moois, leer je veel mensen kennen etc. Mooie ervaringen die niemand je meer afneemt! Veel plezier nog in Thailand en in juni zien we elkaar weer in het gezellige NL. Hopelijk is het hier dan volop zomer, want daar zijn we ernstig aan toe met zn allen! Take care en geniet nog even! X Kitty.

  • 10 April 2013 - 08:52

    Maicel:

    Hoi Tom,

    De verhalen van jou en Suus geven me veel inspiratie hoe het ook kan in het leven en wat er allemaal te doen is.
    Graag kom ik een keer met je in contact om erover met je te praten. Geniet er samen nog van en be careful!

    Groeten aan jou en Suus.

  • 10 April 2013 - 12:47

    Anne:

    Wederom een mooi verhaal!! Echt een ander leven en wtf, iedere dag op je surfboard..?! Jaloers!!!!! Niet bang naar de haaien te gaan? In ieder geval ben je nog steeds heel en wordt je volgens mij goed verzorgd, goed man! Succes met het afscheid nemen van Aussie en veel plezier met de hereniging in Indonesië. Als ik je een tip mag geven: Vulkaan Bromo op Java & Gili Islands. Hoorde dat Flores ook geweldig is en Zuid-Lombok een goede surfspot ;). Take care en hopelijk tot in de zomer!
    X Anne

  • 10 April 2013 - 14:11

    Mam:

    Hey jongen,
    Eindelijk dan weer een verslag en weer heel leuk om te lezen. We zijn natuurlijk wel op de hoogte gebleven door onze telefoontjes, maar ik kijk er toch altijd erg naar uit. Wel jammer dat je geen foto's meer kunt maken, maar op de site van Suus staan idd veel mooie foto's van Australië. Nog een paar daagjes en dan zie je Suus weer! Fijn voor jullie. Geniet nog van de laatste twee maanden als avonturier en doe iedereen van de familie de groetjes van ons. We waarderen het enorm, dat jullie daar zo goed zijn ontvangen. Ik probeer je nog te bellen voor je vertrekt uit Australië. Dikke knuffel X pap en mam

  • 15 April 2013 - 13:12

    Marjo:

    Hellow,

    Nou nog een dagje en je bent weer echt op reis. Ik hoop dat je er niet zo lang over doet als Suus.
    want dan heb je nog wat lange vervelende uurtjes voor de boeg.
    Eén voordeeltje dat Suus de reis al heeft gemaakt. Je weet nu dat je en korte broek en anti muggen spul in je handbagage moet stoppen :)
    Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om na zoveel maanden afscheid te nemen van al die mensen.
    Maar ....... je gaat weer een nieuw avontuur tegemoet, en dat is weer wel leuk. En jullie gaan vast nog wel een keer terug naar Australie. Nou Tom , ik wens je een goeie reis . En geef Suus maar een dikke knuffel van mij.
    Geniet er van , want voor je het weet ben je weer thuis.
    Liefs, Marjo ( en de rest van de Vosjes)

  • 16 April 2013 - 20:27

    Tim/Ton/Clara:

    Hoi Tom


    Fijn om weer iets van jou te horen.
    We zijn zelf ook pas thuis van Tenerife, daarom zie ik je mail nu pas.
    Bedankt voor al je mooie verhalen (ook van Suus) we genieten echt van om ze te lezen.
    Het lijkt me een geweldige ervaring.
    Zo tussen de regels door lees ik dat je ongeveer in Juni weer terug zult zijn?
    Geniet nog een aantal maanden en het lijkt ons weer erg fijn om je weer eens te zien.

    Groetjes van ons
    Tim/Ton/Clara

  • 03 Juni 2013 - 18:39

    Marlies:

    Ha die Tommeke,

    Het is weer een mooi verhaal, heb ook echt lol gehad met jou in Australie. Ik heb nog wel een paar leuke fotos.goede reis terug en tot snel.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Tom

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 12749

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 04 Oktober 2014

Reis door Zuid Amerika

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Tripdoorazie 2012/2013

Landen bezocht: