De reis is begonnen!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Meurs - WaarBenJij.nu De reis is begonnen!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Meurs - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

08 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Na lang aftellen is het dan eindelijk zover! De trip in Azie is begonnen! Op deze site zal ik mijn reisverslagen plaatsen zodat jullie kunnen lezen hoe mooi het leven kan zijn! ;) Verder kun je de foto's zien door naar de link te gaan die je aan het einde van elk verhaal kunt vinden, voor de minder computertechnische onder ons, selecteer de link, kopieer deze en plak hem vervolgens in je werkbalk, druk op enter en tadaaa je ziet de foto's! Tijdens de vorige reis in Australie hadden we vaak weinig tijd en zin om op zoek te gaan naar een computer en een verhaal te typen waardoor we vrij weinig hebben laten weten, maar ga mijn best doen om hier deze keer verandering in te brengen! Het plan is om tijdens deze trip de volgende landen te bezoeken, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Nepal, Maleisie, Filipijnen en Indonesie! Tot oktober zal ik alleen rondtrekken, ofjaah beter gezegd zonder dierbaren van thuis, want alleen ben je hier biina nooit! Daarna zal mijn vriendinnetje me komen vergezellen, waar ik stiekem nu al heeeeel erg naar uit kijk!! Om jullie een indruk te geven wat er allemaal te beleven valt op zo'n reis zal ik in het kort vertellen wat ik allemaal wil gaan ondernemen! Jungletrekking, waarbij je met een groep een tocht maakt door de jungle, te voet, maar ook delen op de rug van een olifant, met bamboevlotten de rivier oversteekt en midden in de natuur zult overnachten! Kookcursussen, om kennis te maken met de Aziatische keuken en mijn kookkwaliteiten, die ik al zeker heb maar waar nog maar weinig mensen van op de hoogte zijn, te verbeteren. Massagecursussen, zodat ik echt leer masseren en de spiertjes van Suus soepel kan houden tijdens onze tocht door de Himalaya. Tochten op een motorbike door de bergen en andere schitterende landschappen, duiken en natuurlijk zoveel mogelijk in contact proberen te komen met de locals om kennis te maken met hun culturen en gewoontes. Waarschijnlijk zal er tussendoor vast ook nog wel wat tijd overblijven voor een stapavond of een feestje! ;)

Dit was trouwens een intro-verhaaltje wat ik alvast in het vliegtuig had getypt, zal nu nog even vertellen hoe mijn eerste dagen hier in Bangkok zijn verlopen. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden want wil jullie niet bezig houden met erg lange verhalen! Daar hou ik zelf absoluut niet van. Vind het zelfs al knap dat jullie de moeite nemen om het tot hier te lezen! +1

Maargoed.. afgelopen woensdag ben ik van Amsterdam naar Moskou gevlogen, daar een uurtje moeten wachten en doorgevlogen naar Bangkok. Opzich al een hele belevenis!! In het vliegtuig zat ik langs twee russische jongens van ongeveer dezelfde leeftijd. Erg relaxte gasten en heb me dan ook prima vermaakt door alleen maar te luisteren hoe het leven er daar aan toe gaat! Het viel me ook op dat zij een heel ander doel hadden voor hun bezoek aan Thailand!! Zij zullen niet verder komen dan Pattaya! :p
Na 14uur onderweg te zijn geweest en aangekomen te zijn op Bangkok-airport, snel op zoek gegaan naar de trein die me richting Khao San Road zou brengen, dit is een gebied waar erg veel backpackers verblijven. Hier drie engelse gasten leren kennen, waar ik de afgelopen dagen veel mee ben opgetrokken! De eerste dag ook meteen met hun gaan vieren dat we allen de vlucht hadden overleefd! Snel een douche genomen, wat gegeten en gekeken of het thaise bier nog net zo lekker smaakte als voorheen! Dit was dus het geval en om 18u lokale tijd, na 26uur wakker te zijn geweest, kruipend naar mijn kamer gegaan en mijn bedje opgezocht!!
De tweede dag op pad gegaan om de omgeving te leren kennen en mijn visa voor Vietnam en de jungletrekking en transfer naar Chiang Mai geregeld. Ik liep rond met een kaart en werd om de 100meter aangesproken door allerlei thaise mensen. Iedereen wil je vanalles aanbieden. ''my friend, special price for you, my friend, do you wanna buy a suit, my friend, tuk tuk.. en zo kan ik nog wel even doorgaan!! Heb nog nooit zoveel vrienden gehad!!
Wat veel mensen ook erg vervelend vinden is dat wanneer je de stad wilt verkennen met de tuk tuk (een soort scooter taxi) ze je voor weinig geld een hoop tempels willen laten zien, maar tussendoor altijd ergens willen stoppen waar mensen je spullen willen verkopen. Koop je hier niks, dan zetten je ze ergens af en zeggen op je te wachten, terwijl je iets gaat bezichtigen zijn ze vervolgens snel weg! Ik persoonlijk vind dit niet zo erg want heb zo een middagje gratis kunnen reizen omdat ik nooit iets kocht en elke keer weer een nieuwe nam! In de avond het nachtleven verkend met de engelse gasten en wederom weer flink gelachen en gefeest!!
De komende dagen zal ik het wat rustiger aan gaan doen, wil namelijk geen alcoholist worden en dat is ook beter voor mijn portemonnee!!

De derde dag naar de weekendmarkt gegaan en het is moeilijk te omschrijven wat je hier allemaal ziet. Ze verkopen er echt letterlijk vanalles, van kleding tot huishoudelijke apparatuur, zelfs puppy's en konijnen, je kan het zo gek niet bedenken!! Altijd leuk om te onderhandelen met de verkopers, en als je geluk hebt krijg je iets voor 80 eurocent i.p.v een euro. Helemaal trots op mezelf want van de winst kan ik weer een stuk kip op straat kopen!!

'S avonds besloten om het rustig aan te doen en lekker op tijd mijn bedje in gedoken! Omdat het hostel waar ik verbleef vol zat en ik niet op tijd had bijgeboekt, op zoek gegaan naar iets anders. Maar dan bedoel ik ook echt iets anders. Ik verblijf nu in een guesthouse pal langs de rivier, een erg indrukwekkend uitzicht en een hele rustige en relaxte sfeer. Ik slaap in een dormroom met een rus en een spanjaard, echte backpackers die beide al meerdere jaren op reis zijn en voorlopig ook nog niet thuis zullen komen. Het guesthouse is een familiebedrijf en ligt tussen de huizen van de bevolking. Heb nu pas het gevoel dat ik tussen de locals zit en heb zelfs a bingo gspeeld met thaise kinderen. Helaas niet kunnen winnen omdat niet alle fiches aanwezig waren waardoor mijn kaart nooit vol kon zijn, maar ach wat maakt het ook uit! Straks ga ik vissen met de spanjaard en proberen onze maaltijd voor de avond te vangen om vervolgens de avond met een bbq en kampvuurtje af te afsluiten!!

Eeeeh, dit was het wel zo'n beetje!!
Hopelijk heb ik volgende week ergens al veel mooie foto's en kan ik ook de beelden met jullie delen! Tot die tijd zullen jullie het hier mee moeten doen!

De groetjes uit Bangkok!!!!!!

  • 08 Juli 2012 - 09:56

    Suus:

    Schatje! Leuk geschreven allemaal! Ben benieuwd naar je foto's en we Skypen dinsdag weer! Dikke kus van mij!

  • 08 Juli 2012 - 10:47

    Hendse:

    Tommy ik had niet verwacht dat je het verhaal zo mooi op papier kon zetten jongen! Ik wens je het beste en geniet ervan! Greets Hendse P.s. Je maakt maar gewoon tijd om een verhaaltje op deze site te zetten.

  • 08 Juli 2012 - 11:43

    Marlies :


    Hey Tom,

    Wat leuk om je eerste reisverslag te lezen. Zo te lezen heb je al een beetje je draai gevonden. Ga je zeker volgen en ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet van je avontuur.

    X de 30+er ;-)

  • 08 Juli 2012 - 14:23

    Myrna:

    Hey Tom,

    Leuk om je verhaal zo te lezen, ik ga het zeker volgen! Heel veel plezier daar!

    Groetjes Myrna

  • 08 Juli 2012 - 14:32

    Mam:

    Hej jongen. Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat. Heb Suus al een paar keer gesproken. Zal je zometeen de factuur van je tablet mailen. Hoop dat het wel goed komt met dat ding. Had je het toch maar eerder gekocht hè! Als je weer iets naar ons mailt stuur het dan ook naar onze thuismail, en niet alleen naar het werk van ons pap. Je weet dat hij niet goed met z'n blackberry overweg kan en als hij niet op het werk is kan hij de mailtjes van jouw niet doorsturen. thuismailadres: gervanmeurs@chello.nl
    Geniet van alles en doe geen gekke dingen, kus mam

  • 08 Juli 2012 - 20:05

    Sandra:

    Hey broertje fijn dat je veilig aangekomen bent wist ok niet dat je alles zo mooi op papier kon zetten.maar heel veel plezier rob en ik zijn heel jaloers haha dikke kus van de kindjes we skypen nog welxx

  • 08 Juli 2012 - 21:44

    Anny:

    Hallo Tom

    Geweldig leuk om je reisverslag te lezen. Zie uit naar je foto's. Wens je veel plezier.
    Groetjes Anny

  • 09 Juli 2012 - 01:21

    Nepnachtzuster Sjer:

    he Tommy,
    Klinkt goed man, en als dat vissen nou niet lukt kan je nog aan de konijn of puppy gaan.
    Take care en nachtelijke groeten

  • 09 Juli 2012 - 05:38

    Jennifer Waninge:

    Leuk om te lezen dat je weer bent gaan reizen. Heel veel plezier en vooral lekker genieten!!!

  • 09 Juli 2012 - 10:20

    Jeroen:

    Hey tom,

    Veel plezier met je avonturen in Azie!!
    Geniet ervan en keer weer heel terug straks. ps: mooi reisverslag

  • 09 Juli 2012 - 17:58

    Janneke:

    WHAAAAA JALOERSSSSS HIER!!!!
    Geweldig!! Ik vond het ook echt super daar in Thailand!!
    Geniet er maar lekker van!!

  • 10 Juli 2012 - 16:23

    Marjo:

    Hey Tommie :)

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Het klinkt al erg leuk allemaal. Ben benieuwd naar al je avonturen. Je hebt erin ieder geval een follower bij .
    Ik wens je alle goeds en nog heeeeel veel mooie avonturen.

    groetjes Marjo

  • 12 Juli 2012 - 17:02

    Lotte En Giel:

    Mooi verhaaltje Meurs!

    Kijk maar uit dat je niet volwassen word haha!

    Have a nice trip mate!

    Dikke kus

    Lolly en Giel

  • 19 Juli 2012 - 14:06

    Tijm :

    Ha Tom,

    leuk je verslag te lezen, zo te lezen heb je het al prima naar je zin en al de nodige avonturen beleeft!

    We zijn zelf net terug van 2 weekjes zuid Frankrijk. Niet zo avontuurlijk maar wel prima naar de zin gehad samen met mijn 3 vrouwen.

    Geniet ervan en zal je zeker blijven volgen!

    PS Denk eraan dat ze je naam in Thailand goed noteren en nier verwarren met "Ton".

    Gegroet,

    Tijm and fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Tom

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 12757

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 04 Oktober 2014

Reis door Zuid Amerika

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Tripdoorazie 2012/2013

Landen bezocht: